ליאת גלעד צורפת ומעצבת תכשיטים מציגה תערוכת יחיד חדשה בגלריה פריסקופ בתל אביב “זיכרון צרוב”, קולקציית תכשיטים בחריטה ידנית. מוזמנים להגיע. 

ליאת גלעד (צילום: שרית כץ)
ליאת גלעד (צילום: שרית כץ)

נשים מה אוהבות? נכון, תכשיטים… אבל, לא כל תכשיט. תכשיט צריך גם לדבר אלינו, אל נשמתנו, להתחבר אלינו והכי חשוב, להיות אחד יחיד ומיוחד. כך על כל פנים אני מרגישה לגבי תכשיטים.

אני מקפידה לרכוש רק תכשיטים ‘המדברים אלי’ לכן, עלי לא תמצאו סתם תכשיט. מאחורי כל תכשיט יש סיפור, יש משו… כך יצא שהגעתי לגלריה פריסקופ בתל אביב לתערוכה של הצורפת ליאת גלעד.

ליאת גלעד היא צורפת ומעצבת תכשיטים בעבודת יד, בוגרת לימודי צורפות במכללת שנקר, ובעליה של סטודיו LIAT GILAD jewelry, המייצרת תכשיטים המותאמים לאישיותך ולנשיותך, בליטוש ידני ובמהדורות קטנות. תהליך העבודה כולל התמודדות אישית של ליאת בכל פריט, דרך טביעת העין והחזון העיצובי שלה. ליאת מדמיינת לנגד עיניה את האישה המסוימת עבורה מעוצב התכשיט. העיסוק בזהב טהור מהווה עבורה מגע עם חומר הנושק לקדושה, ודורש יראת כבוד ופעולה מתוך מודעות מלאה. את תהליך היצירה היא מתארת לעיתים כמו תהליך לידה – חומר גלם מופלא העובר תהליך ממושך ותובעני של ליטוש וזיקוק, עד הפיכתו לפאר היצירה והבריאה – לבייבי שלה.

צילום: שרית כץ
צילום: שרית כץ

ליאת גלעד עוסקת שנים בציור, פיסול וצילום אמנותי, במקביל לתרגול רוחני ביוגה, מדיטציה ולימודי בודהיזם, המספקים עבורה מגוון רחב של מקורות השראה אמנותיים ורוחניים. עולמה הרוחני בא לידי ביטוי בתהליך היצירה.

מקורות ההשראה של ליאת מגיעים מבית הוריה, מילדותה הפסטורלית במושב, ומהתרבות האתנית השורשית עליה גדלה, המאופיינת בצבעוניות, ססגוניות. טקס החינה של העדה התימנית נצרב עמוק בנפשה ושימש מקור השראה לרבות מקולקציות התכשיטים שלה, הכוללות נגיעות וקריצות לאלמנטים אתניים של ‘תכשיטי סבתא’ המתמזגים בתוך עיצוב חדשני.

כבר ברגע הראשון שנכנסתי לגלריה הרגשתי כמו בתוך מוזיאון. סיגנון של תכשיטים אתניים, יחודיים וממש לא רגילים, סגנון של תכשיטים של פעם הנעשים בעבודת יד מיוחדים וייחודיים – תכשיטים מדברים.

וכמובן, שטבעת אחת ויחידה פשוט ‘דיברה אלי’.  ביקשתי לענוד אותה ו… היא ישבה לי על היד כאילו נעשתה במיוחד בשבילי, בהתאמת מ-ו-ש-ל-מ-ת 🙂 . 

הבחירה שלי
הבחירה שלי
לכתבה המקורית בבלוג של נגה לחצו כאן

וקצת על הטבעת , זו טבעת קוקטייל מזהב צרוב 18 קראט  ובה אבן אמטיסט סגולה ויפייפיה = אחלמה, מאבני החושן. מאזנת את מרכזי האנרגיה של האדם ומגבירה את ההבנה הרוחנית. על פי האמונה ההודית, ביכולתה גם לסייע בפתיחת העין השלישית, העין של הנפש. בתקופה העתיקה האמינו ביכולתה להקל על גמילה מהתמכרויות שונות כמו אלכוהול ודברי מתיקה. סברה נוספת: האבן עוזרת להקל על נדודי שינה וכאבי ראש. מסביבה משובצים יהלומי שמפניה. התאהבתי 🙂