עיצוב ויצירת תכשיט חדש הוא אינו עניין של מה בכך. בעיקר כשמדובר בחומרי גלם אקסקלוסיביים, יקרים ובעלי ערך רב ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בצורפת בלתי מתפשרת, רב תחומית, יצירתית ובעלת מקורות השראה מגוונים וחושים חדים. צורפות ממקום של חומר, רוח, כוונה.

ליאת גלעד היא צורפת ומעצבת תכשיטים בעבודת יד, בוגרת לימודי צורפות במכללת שנקר, ובעליה של סטודיו LIAT GILAD jewelry, המייצרת תכשיטים המותאמים לאישיותך ולנשיותך, בליטוש ידני ובמהדורות קטנות. תהליך העבודה כולל מעורבות אישית של ליאת בכל פרט, דרך טביעת העין והחזון העיצובי שלה, המלווה את כל תהליך היצירה. שילוב מנצח של אלגנטיות וקלאסיקה עם השפעות אתניות ורוחניות.

 נשמע “מפוצץ”? איך זה קורה?

לאחר שיחת הכירות ממוקדת, מדמיינת ליאת לנגד עיניה את האישה המסוימת עבורה מעוצב התכשיט כדי להתאים אותו אליה באופן מקסימאלי ולנכס לה, ורק לה אותו. העיסוק בזהב טהור וביהלומים מהווה עבור ליאת גלעדמגע עם חומר הנושק לקדושה, ודורש יראת כבוד ופעולה מתוך מודעות מלאה. חומרים יקרים דורשים יחס הולם ומוקפד.

צורפות ורוחניות – איך זה הולך ביחד?

ליאת גלעד היא יוצרת רב גונית, המכניסה פיסות מהנשמה לכל אורך תהליך היצירה. העיסוק שלה  בציור, פיסול וצילום אמנותי, במקביל לתרגול רוחני ביוגה, מדיטציה ולימודי בודהיזם, מספק עבורה מקורות השראה אמנותיים ורוחניים רבים. עולמה הרוחני בא לידי ביטוי בתהליך היצירה, הנעשה מתוך חיבור ומודעות כמעט מדיטטיבית, עד לפרטים הקטנים ביותר.

סגנון על זמני

ליאת גלעדמטיילת בעולם כדי לשאוב מקורות השראה וסגנונות אמנותיים, ולהיחשף למגוון חומרי גלם ותכשיטים הייחודיים לתרבויות שונות ברחבי העולם, כדי לשלבם בתוך תהליך היצירה. היא מגדירה עצמה כ’מכורה לאמנות ואופנה’ – קוראת מגזיני אופנה וספרי אמנות, מבקרת באופן קבוע במוזיאונים, גלריות, תערוכות אמנות ותצוגות אופנה, ובקיאה בז’אנרים ובטרנדים האמנותיים והאופנתיים העכשוויים. עם זאת, ליאת מקפידה לשמור על קו אמנותי אותו היא מגדירה כעל זמני, השואף להכתיב אופנות וטרנדים במקום להיגרר אחריהם, ומעצבת תכשיטים שיכלו להתאים לנשים לפני ארבעים שנה, בדיוק כפי שמתאימים היום ובעוד ארבעים שנה…

נגיעות אוריינטאליות

מקורות ההשראה של ליאת מגיעים גם מבית הוריה, מילדותה הפסטורלית במושב, ומהתרבות האתנית השורשית עליה גדלה, המאופיינת בצבעוניות, ססגוניות, ושפע של טעמים, ריחות וצלילים היוצרים חוויה עוצמתית ואנרגטית הפועלת על כל החושים. טקס החינה של העדה התימנית נצרב עמוק בנפשה ושימש מקור השראה לרבות מקולקציות התכשיטים שלה, הכוללות נגיעות וקריצות לאלמנטים אתניים של ‘תכשיטי סבתא’ המתמזגים בתוך עיצוב חדשני, ומקורות השראה קלאסיים של מגוון תרבויות, המשתלבים בצבעוניות ובססגוניות בתוך עיצוב מודרני בעל נגיעה אוניברסלית.

אלמנטי הקדושה והריפוי

בתהליך היצירה מורגש החיפוש אחר הקדושה שמאחורי האבנים במקורות ההשראה הקלאסיים והיהודיים, המשתלב בתוךהחיפוש הרוחני-הוליסטי וניו אייג’י, המייחס לאבני המרפא תכונות אנרגטיות  של טיהור, החלמה וריפוי. תכשיטיה של ליאת מאופיינים בנוכחות חזקה ומנצנצת, ובבולטות יוצאת דופן (כמו אישה הנכנסת לחדר עם שמלה אדומה) של אישה חופשיה וקלילה העונדת תכשיטים המשלבים נוחות יחד עם נוכחות.