תכשיטים ועדיים היו חלק מהאנושות מאז ומתמיד. בכל תרבות עסקו ביצור תכשיטים ובענידתם. התנ”ך מלא באיזכורים לתכשיטים שונים כמו גם מיתולוגיות ועמים שונים. מדובר בעיקר על נזמים, טבעות, צמידים. ושאר תכשיטים שאפיינו קבוצות אתניות שונות.  

תכשיט כסמל: ענידת תכשיטים הייתה סמל לטיפוח, לעושר, למעמד, לאסתטיקה. לכן גם ניתנו כתשורות לנשים או לכלות פוטנציאליות. ישנם גם טקסים אתניים למיניהם ששולבו בהם תכשיטים.

“וַנַּקְרֵב אֶת קָרְבַּן ה’ אִישׁ אֲשֶׁר מָצָא כְלִי זָהָב אֶצְעָדָה וְצָמִיד טַבַּעַת עָגִילוְכוּמָז לְכַפֵּר עַל נַפְשֹׁתֵינוּ לִפְנֵי ה:”תהליך של כפרת עוונות…

עבודת הצורפים התפתחה, השתכללה, עודכנה יחד עם החדשנות הטכנולוגית של כל תקופה תוך שימור של חלק ממסורות היצירה הייחודית.

תכשיטים שונים סימלו גם מעמד דתי-אבני החושן של הכוהנים,ומעמד מלכים – הטבעות, ששימשו חותך למלכים.  תכשיטים רבים היו ועודם חלק מטקסי חינה, חתונות, אירוסין…

אבן היהלום היא אבן החושן המיוחסת לשבט זבולון, וטבעת הזהב היא חותם המלך במצרים העתיקה. באמצע עדיי הכלה התימנייה במלוא הדרם.

יש מי שיוצק משמעות מיסטית לתכשיטים, אלה השוזרים אבנים הנושאות מטען אנרגטי שיש בו כוחות של מזל, ריפוי, הרגעה. סוג של קמיעות.

כל האלמנטים הללו חוברים יחד לבחירה מודעת ואמיצה של ליאת גלעד ליצור קולקציות תכשיטים שיש בהן משמעות, יופי, עוצמה ואפילו כוחות פנימיים…

שדרוג מוזהב

ענף האקססוריז, עובר שדרוג ותנופה, כאשר המגמה הגורפת היא לעבור לפרטי יוקרה, איכותיים מחומרי גלם משובחים. העדפת האיכות על הכמות. זהב צהוב, אבנים יקרות…

בעניין הרגלי הצריכה, לא מעט תכשיטים נרכשים באמצעות רשת האינטרנט, גם אלו אשר משובצים ביהלומים וערכם הוא הגבוה ביותר. מידת השירות האופטימאלית של פלטפורמות המסחר הפכו את הרשת למקור הצריכה המרכזי ביותר של האמריקאיים, גם בכל אשר נוגע אל התכשיטים שלהם.

נשים רבות קצו בזילות של תכשיטים, בכמויות הגדולות ובאיכות הנמוכה. יש הסתמנות, לנכס לעצמן תכשיט יוקרתי, שערכו רב ואינו מתכלה. להרגיש שהתכשיט שלך מרים אותך ואת הדימוי העצמי שלך לגבהים חדשים. כמו כן, תכשיטים שכאלה, לא מאבדים מהקסם שלהם ברבות השנים, אין זה טרנד אלא קלאסה. מעל לזמן.

זו המוטיבציה המרכזית  בעבודת הצורפות המרתקת של ליאת גלעד. התוצאות זוהרות בעד עצמן.

עבודת הצורפות והתכשיטנות, כאמור, הינה עבודה מורכבת ומרתקת, המשלבת בין שיטות מסורתיות לטכנולוגיות מתקדמות, ומערבת יצירתיות רבה, ומיומנות אומנותית לעילא.

תכשיט אינו רק קישוט

לפעמים הוא תוצר של מחשבה עמוקה, השראה, חזון עיצובי וטוהר החומר- תכשיט שטומן בחובו אנרגיה ומוטיבים רוחניים ההופכים לחלק מהיוצר ומהעונד.

בכל תהליך יצירה יש התרגשות ופעולה. כל אומן יוצק משהו מעצמו, מעולמו הפנימי, מכישרונו, ממקורות השראתו, ממושא היצירה. בתהליך זה נדלקים ניצוצות. ליצור משהו מחומר גלם ראשוני, להטביע בו את חותמך ואת משאת נפשו של מזמין היצירה.

וכאן באמת נבדלים האומנים זה מזה. כמה תשומת לב וכמה מיקוד ונבדלות משקיע הוא בכל יצירה.

זה ניכר בעבודה, בא לידי ביטוי בתוצרים, בתחושות הנלוות להם, בייחודיות שהם מקרינים.

מה עניין אומנות הצורפות והרוחניות?

ליאת גלעד היא אומנית בעלת עולם עשיר ורב גוני שבתוכו מכלול סגנונות : אתניים, קלאסיים, רוחניים ויהודיים. היא שואפת לגלם בתכשיטים שלה אלמנטים ומוטיבים מסגנונות אלו לפי אופי האישה אליה מיועד התכשיט ואישיותה.