פרחים תמיד גורמים לי לחייך.

גם אחרי יום ארוך בעבודה, כשהבית הפוך, הכיור מלא והרגליים קורסות – זר פרחים חינני על השולחן הופך ברגע את הבית לקסום ואותי למאושרת. אני יודעת שאני לא היחידה שפרחים מעלים חיוך על פניה, אז מה יש בפרחים שגורמים לנו להרגיש טוב כל כך? יצאתי לבדוק וחזרתי במנהרה הזמן עד לימי קדם… הכל על הקשר בין זר פרחים לנשים.

קפיצה קטנה בזמן
בחיפוש המרתק שלי בנבכי ההיסטוריה גיליתי שמאז ומעולם פרחים סימלו את דפוסי החשיבה של תרבויות שונות ביחס לחיים בכלל, ולנשיות בפרט.למשל במצרים, סין ויוון העתיקות, נחשבו הפרחים להתגשמותן הארצית של האלות. נעשה בהם שימוש כדי להלל ולעודד את יופיין של הנשים, פוריותן ומחזוריותו של הטבע.יתרה מכך: בתקופה הוויקטוריאנית, לא מעט בזכות בת האצולה ליידי מרי מונטגיו, התפתחה באירופה שפה שלמה, מקסימה ומופלאה, שאפשרה לבטא באמצעות פרחים, רגשות שלא ניתן היה לבטא במילים. גם האמנות מצאה בפרח קסם מיוחד: וויליאם שייקספיר מילא מחזות וסונטות בהשוואת האישה לפרח, ומשוררים רבים מצאו דמיון בין איבר הפריון של הצמח ותהליך התפתחותו, לבין פרקי חייה של האישה.

הזווית המדעית
אבל דברים השתנו מאז ימי הרומנטיקה של שייקספיר. בעולם הטכנולוגי, הקר והמנוכר של היום, לפעמים נדמה שחלק מן החיבור לטבע קצת הטשטש. פרח קטן, יפה למראה, נעים למגע ובעל ריח משכר, הוא היצירה המופלאה ביותר של הטבע שמזכירה לי שגם אני חלק בלתי נפרד ממנו. כשמערכת החושים שלנו נתקלת בזר פרחים הרושם שהיא מקבלת ממנו כה גדול, עד שיש בכוחו להשפיע על כל החוויה והתודעה שלנו.
וזה מדעי! גם מחקרים גילו ששהייה בסביבת פרחים לא רק מפחיתה חרדות ורגשות שליליים – כי אם גם מעודדת אהבה עצמית וחמלה חברתית! בזכות החשיבות הגדולה שלהם בטבע (פריחה ולבלוב לאחר החורף הרעב) המוח שלנו מתוכנת ביולוגית לראות בפרחים סימן מבשר טובות.
הענקה או קבלה של זר פרחים יכולים לשחרר סרוטונין (נוגד דיכאון) ואוקסיטוצין (הורמון האהבה). המלצה שלי – נסו בעצמכם 😊

ובנימה אישית…
הערכים שאני פועלת לפיהם בחיים – וכנ”ל בעיצוב התכשיטים שלי – הם חיבור לטבע, לשורשים, לנשיות, לזיכרונות טובים ולאנרגיות החיוביות שלנו. משם נובעת האהבה שלי לפרחים
הארעיות והשבריריות שלהם מזכירות לי שגם מערכות היחסים החשובות בחיים שלנו, בדיוק כמו הפרחים, הן לא דבר מובן מאליו. הן עדינות,זקוקות לטיפוח מתמיד, טיפול מסור והרבה תשומת לב ואהבה
לכן גם בסופו של היום הכי ארוך בעבודה, כשהבית הפוך, הכיור מלא והרגליים קורסות – זר פרחים צבעוני על השולחן תמיד מזכיר לי מה חשוב באמת. ❤️🌼.

כדאי לך להמשיך ולעקוב, תמיד יש טיפים מיוחדים ושווים!
כל התכשיטים מגיעים עם תעודה גמולוגית
,תודה שקראתם
♡ ליאת גלעד

תכשיטים לרגעים המרגשים בחיים
אם את עוד לא מקבלת מאתנו מיילים כדאי לך
לחצי כאן להרשם ללרשימת התפוצה שלנו ותקבלי הטבות וכתבות שוות והרבה גלאם ושיק!!!

צרו איתנו קשר או עקבו אחרינו: